Plantery

Het is misschien wel de droom van elke agency: in alle vrijheid een nieuwe merk lanceren, van A tot Z. Webgrade heeft deze kans gecreëerd én gepakt met online planten webshop Plantery. Met een compleet team vol supergroene ambities.

Plantery

Het is misschien wel de droom van elke agency: in alle vrijheid een nieuwe merk lanceren, van A tot Z. Webgrade heeft deze kans gecreëerd én gepakt met online planten webshop Plantery. Met een compleet team vol supergroene ambities.

Start-up met groeimogelijkheden

We mochten het allemaal doen. Van interviews en doelgroep research tot het bedenken van een pakkende naam en het ontwerpen van een logo en huisstijl. Maar dan zijn we er nog niet. We hebben gezwoegd op het uitwerken van een product, geschikte prijs en een beeldstrategie. Maar ook van scratch het ontwerp, de ontwikkeling en het vermarkten van een geheel nieuwe webshop. Met als resultaat honderden orders in de eerste week, maandelijkse omzet records en honderden top-3 posities in Google.

Toegepaste skills

Branding
Design
Ontwikkeling
Google Ads
Zoekmachine optimalisatie
Productfotografie
Copywriting

Doelgroep-onderzoek

Veel mensen kopen planten in een tuincentrum en niet online. We hadden daarom een verdomd goede strategie nodig voor het doorbreken van dit patroon. Op basis van interviews hebben we uitgebreid research gedaan naar de doelgroep. Hun zorgen liepen uiteen van het niet kunnen inschatten hoe groot een plant is online tot onvoldoende kennis over de zorg. De uitkomsten van het onderzoek zijn verwerkt tot een compleet plan van aanpak en blauwdruk van het design. Daarna zijn we aan de slag gegaan met de naam, het logo, beeldstrategie en branding elementen. Alles samen werd Plantery.

Aandacht voor UX

Alle elementen zijn tot in de kleinste details uitgewerkt in het UX-design van de webshop. Bij elk onderdeel worden webshopbezoekers aan de hand meegenomen en de zorgen weggehaald. Zo hebben we gezorgd voor handige productsuggesties, goede fotografie om de grootte van de planten in te schatten en filters op de meestgestelde vragen van online plantenkopers.

High-end product-fotografie

Plantery is onderscheidend met high-end productfotografie. Geheel in lijn met de content en beeldstrategie van de plantenwebshop. Hoogwaardige e-commerce fotografie zorgt ervoor dat de consument het product echt voor zich kan zien. Voor elke plantgrootte is een unieke set gebouwd voor het inschatten van de juiste hoogte. De foto’s zijn in hoge kwaliteit geproduceerd, waardoor we potten en planten achteraf konden combineren zonder alles apart te fotograferen. Net als de close-ups van de verschillende planten.

Sfeerbeelden

Plantery moest een luxe merk worden en daarom is gekozen om extra aandacht te geven aan de fotografie. Er zijn hoogwaardige sfeerbeelden gemaakt in huiselijke settings voor een realistisch beeld van de planten, kleuren en structuren. De resultaten van deze fotografie is onder meer gebruikt in content campagnes en op de website.

Sterke online marketing

Naast campagnes met Google Ads, Meta en Pinterest was zoekmachine optimalisatie (SEO) een belangrijk onderdeel van de strategie. Via een slimme technische structuur en optimalisatie en een uitgebreide contentstrategie, is het gelukt om binnen 3 maanden met ruim 700 zoekwoorden op de eerste pagina van Google terug te komen. Ook scoren we met tientallen nummer 1 posities en elke maand nieuwe records in organisch verkeer. Plantery is daardoor koploper in de zoekmachines geworden.

""


Bekijk ook deze cases